SPF Valbo värnar om dagens och om morgondagens seniorer.
Föreningen strävar efter att ha en öppen dialog med styrande i kommunen.
Vi träffas under gemytliga former på Folkhögskolan i Färgelanda eller på Torps bygdegård med programpunkter.
Ibland ordnar vi utflykter i närområdet.
I samarbete med Högsäters SPF anordnas resor.

Vi hade vårt årsmöte den 6 februari 2023 i Torps Bygdegård, Ett 40 tal medlemmar deltog  i mötet.

Årsmötet inleddes av ordf. Lennart Jansson som hälsade alla välkomna och därefter skedde en parentation för medlemmar som avlidit under 2022, En dikt av Margit Anjou avslutade parentationen.

Förhandlingarna leddes av Ingemar Lindhe och sekreterare var Sture Tegenfeldt.

Av verksamhetsberättelsen framgick vad föreningen gjort under det gångna året och föreningens ekonomi.

Styrelsen för 2023 består av  ordf. Sture Tegenfeldt,  sekr. Birger Byström , v. ordf. Lennart Jansson, kassör Lars Eriksson,  Monica Johansson,  Jan Lignell o Fingal Larsson.

Förhandlingarna avslutades med avtackning av funktionärer för ett gott och fint nedlagt arbete under många år, en blomma överlämnades till var och en.

Avgående ordf. Lennart Jansson tackade för förtroendet att vara ordf. under flera år och överlämnade klubban till Sture Tegenfeldt.

Därefter blev det kaffeservering som ordnats av kaffekommitén, härliga smörgåsar och kakor, trevlig pratstund och dragning av skänkta lotterivinster.