SPF Seniorerna Veinge Tjärby

SPF Seniorerna Veinge Tjärby vill vara den naturliga föreningen för Dig som är senior här i Veinge Tjärby. Vi har en klar neutral inställning till religion och partipolitik.
Genom vår medverkan i Kommunala pensionärsrådet finns möjlighet till information och påverka beslut. Medlemskap beviljas den som har rätt att uppbära pension av något slag. De som är gifta eller sambo med medlem kan rekryteras.
I dag har över 200 seniorer valt att vara medlemmar i vår förening. För att även Du ska trivas hos oss, har vi ett varierat utbud av aktiviteter. Vi försöker också vara lyhörda för våra medlemmars önskningar och tar gärna emot förslag på vad Du vill göra inom vår förening.
Som medlem i SPF har Du olika förmåner, bland annat en mycket bra försäkring. Du kan läsa om SPFs olika förmåner på förbundets hemsida. Tidningen Senioren får Du med 9 nummer per år. Årsavgiften i vår förening är 230 kr.
Föreningen startade den 14 maj 1982 i Bibliotekets lässal på Veinge skolan. Medlemsantalet var vid årets slut 64 st och medlemsavgiften var då 25kr.
Välkommen att vara med oss!