2022 Polisen på besök

I samband med sopplunchen den 12 oktober hade föreningen bjudit in representant från polisen. Ett 30-tal kom för att även lyssna till Varbergs kommunpolis Ghadi Ghazales mycket intressanta föredrag.

Han tog också upp frågan om vi kan känna oss trygga ute på allmänna platser, och det menade han att vi kan vara. Vistas man inte ute i krogmiljöer på natten i berusat tillstånd, och viftar med dyrbara ägodelar så är risken att bli utsatt för våld minimal. Gästerna tog upp många intressanta frågor Ghadi som därefter diskuterades.
Hans besök hos oss blev mycket uppskattat.