Möten 2024

Artiklar från våra medlemsmöten.

Årsmöte 2024 utan dramatik.

26 februari, en solig eftermiddag, kallades till årsmöte i Gödestads Gamla skola. Cirka 35 medlemmar hörsammade kallelsen och slöt upp till förhandlingar, fika och underhållning.

Ordförande Birgitta Andersson hälsade välkomna och inledde med en tyst minut över de föreningsmedlemmar som avlidit 2023. Under nästa punkt valdes Birgitta Johansson, Liarna Grimeton, till sekreterare för mötet och Kenneth Johansson, Stenen Tvååker, till att leda dagens förhandlingar.
Kenneth tog över klubban och tackade för förtroendet att få leda förhandlingarna och betade sedan av punkt för punkt på föredragningslistan. Birgitta Andersson, Hunnestad, och Gunilla Nilsson, Gödestad, redogjorde för verksamheten respektive ekonomin i föreningen. En av revisorerna, Bertil Persson, Grönkullen, läste upp revisorernas berättelse och tillstyrkte att styrelsen skulle få ansvarsfrihet. Under nästa punkt lämnades också som väntat ansvarsfrihet för styrelsen och det gångna verksamhetsåret.

Medlemsavgiften till förbundet av SPF har medlemsavgiften föreningar med 30 kronor per medlem. Styrelsen föreslog därför att höja nuvarande avgift 260 kronor till 290 kronor för 2025. Förslag från mötesdeltagare  om 300 kronor attraherade de närvarande mest och med ett rungande ja fastställdes medlemsavgiften för 2025 till 300 kronor.

Efter förhandlingarna serverades en gigantisk semla till nybryggt kaffe, smaskens! Jan Johansson, ursprungligen från Biskopshage i Värö, underhöll oss sedan med egna och andras visor medackompanjemang på egen gitarr. Som avslutning på årsmöteseftermiddagen förrättades dragning på dagens lotterier där lyckliga vinnare fick välja vinst från ett välfyllt vinstbord.