2023 Referat

Referat från medlemsmöte 2 mars 2023
Det serverades Massipanbakelse Fössta Tossdan i Mass då SPF Seniorerna Unnaryd-Jälluntofta hade månadsmöte. Ett 60-tal medlemmar kom, fikade och underhölls av Tom och Harri från Hyltebruk, vilka bjöd på en karaokeföreställning med kända sånger.

Ordföranden informerade om höstens program och Christer Danielsson berättade om kommande resor och påminde om att anmäla sig till bussresan till Växjö ”i Vilhelm Mobergs spår” den 14:e april. Minst 40 personer behövs för att resan ska bli av. Övriga resor i vår blir en 4-dagars resa med buss, båt och tåg till Tyskland och en resa med egen bil till Laholm. Även Tysklandsresan kräver anmälan.

I UGoif:s nya Padelhall finns det lediga tider på dagtid vilket kan passa för pensionärer, som vill umgås och röra på sig, helt enkelt förena nytta med nöje. Ett annat nöje, som vi praktiserade före pandemin, var att äta gemensam lunch då och då. Nu finns det möjlighet att anteckna intresse för att ta upp det igen.

Mötet avslutades med lotteridragning.

Antecknat av Maria Lagerwall

Foto: Hallands Bildningsförbund