Jultallrik 7 december 2022

Julbord med 70-års jubileum

SPF Seniorerna Löftadalen hade julfest och 70-års jubileum i Landa Bygdegård onsdagen den 7 december. När vi kom bjöds det på varm glögg. Ett 60-tal medlemmar var på plats och avnjöt en mycket god jultallrik med kalla rätter och efterföljande varm Janssons Frestelse. Vi avslutade måltiden med kaffe och pepparkaka.
På plats var också Kerstin Karlsson ifrån distriktsstyrelsen som uppvaktade klubben med en check. Hon pratade lite om vad som hände det året då klubben bildades. Klubben har nu 205 medlemmar.
Musikunderhållningen sköttes av Björn, Olle och Kjell som kallar sig BOK. De varvade julsånger med andra visor.
Lotterikommittén hade anordnat ett lotteri med svällande prisbord som avslutade kvällen.