SPF Seniorerna vill vara den naturliga föreningen för Dig som är pensionär.

Idag har 300 pensionärer från Drängsered, Fröslida, Kinnared, Torup och Hyltebruk med omnejd valt att vara medlemmar i vår förening.För att även Du ska trivas hos oss har vi ett varierat utbud av aktiviteter.
Vi försöker också vara lyhörda för våra medlemmars önskningar och tar gärna emot förslag på vad Du, som medlem, vill göra inom vår förening.
Föreningen har också ett antal stående aktiviteter som du kan läsa om under Aktiviteter.Vill Du veta mer om tider och platser för olika aktiviteter ber vi Dig ta kontakt med någon under fliken kontaktpersoner.
Välkommen att vara med oss!

SPF Seniorerna Drängsered använder dina personuppgifter på följande sätt:
- För kommunikation med medlemmar via post, epost, sms, telefon.
- För medlemsförsäkring i Skandia (med personnummer).
- För mottagande av adressförändringar och avregistreringar från SPAR (Statens Personadressregister).
- För upprättande av deltagarlistor vid olika aktiviteter.
- För upprättande av födelselistor (högtidsuppvaktning).
- Endast personuppgifter för styrelsemedlemmar och funktionärer publiceras i Programblad, Hemsida och lokala funktionärsregister.
- Vid kommunikation i t ex epost för kallelser eller deltagande i aktiviteter med flera samtidiga medlemmar döljs övriga adresser.
- Endast styrelsemedlemmar kan ges åtkomst till Medlemsregister.
- Vid avslutat medlemskap tas alla personuppgifter bort när all rapportering till berörda instanser skett.
- Medlem har rätt att ta del av sina egna personuppgifter.
- Foton som tas vid våra sammankomster, möten och aktiviteter kan komma att läggas ut på föreningens Hemsida. Vi hoppas att ni samtycker till detta. Om så inte skulle vara fallet, meddela detta till Hemsidesansvarig.