Sommarhälsning från ordförande 2023

HEJ alla medlemmar i SPF Seniorerna Drängsered
Jag hoppas att ni har det bra i sommar, trots att vi matas med ytterligheter från extrem torka och bevattningsförbud till skyfall och risk för översvämning. Vi får bara gilla läget och inse att vissa saker kan vi inte påverka.
Precis som det står i den så kallade sinnesrobönen:
”Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.”
Som ni vet har vi just nu ett litet uppehåll i våra aktiviteter, men tro för den skull inte att vi pausar all verksamhet. Styrelsen planerar för bussresan till Hönö-Öckerö den 14 augusti och vandringsavslutningen den 28 augusti. Tyvärr blev det ett antal medlemmar som inte fick plats på resan, men samtidigt är det roligt att intresset varit stort. Till den 28/8 i Brännö finns det däremot gott om plats, även om det fyller på lite varje dag. Anmäl dig senast 18/8.
Trivselgruppen har nyss haft möte och finslipar nu på höstens program. Många spännande aktiviteter utlovas. Utöver måndagsträffarna diskuterar vi även andra aktiviteter under senhösten/vintern, datakurser, luftgevär och kanske stickcafé. Mer om detta den 28/8. Det blir även lotterier, förtäring av matiga pajer och fika. För underhållningen står Janne me Granne. Mycket duktiga! Missa inte detta!
Innan dess händer det dock massor! Den 8 augusti kl. 10,00 på Torulund startar vi med gåfotboll. Inga förkunskaper behövs! Är du aldrig så lite intresserad och kanske dessutom känner någon (även icke medlem) så ta med honom/henne. Samma dag kl. 13,30 kör boulen igång igen. Här finns det en trogen skara aktiva, men det vore jättekul om det kom till flera nya. Obs! Inga förkunskaper.
Den 17/8 återupptas promenaderna (Rydöbruk) och den 21/8 är det planenligt sista kulturvandring hos fam. Ingemar Lund och Börje Samuelsson i Hyltebruk.
Sist men inte minst, Hallandsdistriktets 70-årsjubileum den 31 augusti i Socitetsparken i Varberg. Buss dit och hem passerar Hyltebruk, Torup och Drängsered. Ni har fått en personlig inbjudan på mail, men all info finns på vår hemsida om Ni scrollar ner till distriktet. Hela programmet och anmälan görs där. En innehållsrik eftermiddag och kväll till subventionerat pris!
Mycket har vi i vår förening att se fram mot och jag hoppas vi ses när det drar igång.

En fortsatt trevlig sommar
Med vänliga hälsningar