Vinterfest 2024

SPF Seniorerna Virestad – Vinterfest med soppa, sång och kryss.
Lagom när den värsta vinterkylan lagt sig samlades drygt 70 glada pensionärer från SPF Virestad och andra SPF-föreningar i omlandet till Vinterfest i Eneborg, Eneryda.
Kvällen inleddes med förtäring av en riktigt mustig Gulaschsoppa med creme fraiche och nygräddat bröd. En kombination som verkligen både överraskade och tilltalade kvällens gäster. Stort beröm till ansvarig mat- och serveringsgrupp.
Därefter var det dags för duon Trasthen o Stahren att med stort engagemang sätta fart på publiken genom en rad välkända allsångsmelodier. Gästerna fick också visa sina musikkunskaper i ett trevligt sammansatt musikquiss. Ingen hade alla rätt, men alla hade hjärtans roligt. Det visade sig också att duon hade
en stor komisk ådra då en rad anekdoter och historier lockade till skratt och applåder.
Ingen festkväll utan kaffepaus med dagens andra underbara överraskning – Anitas fantastiskt goda chokladfyllda havreflarn. I samband med kaffet var det dragning på, lämpligt nog, kaffelotteriet med tolv lyckliga vinnare.
Som avslutning annonserades kvällens tredje överraskning då Trasthen o Stahren spelade upp till en stunds dans innan det var dags att ta farväl och ge sig ut i vintermörkret. Men innan dess passade ordf Sölve Johansson på att lämna kort information om kommande aktiviteter, bl a föreningens årsmöte med middag 27 februari. Gästernas tack till alla som gjort kvällen så lyckad framfördes av Hans-Åke Petersson.