Räkfest i Eneborg

Räkfrossa hos SPF Seniorerna Virestad.
SPF Seniorerna Virestad har som tradition att samlas till räkfrossa i november månad. Inget undantag i år heller då förväntansfulla pensionärer från såväl vår egen förening som från våra grannföreningar denna kväll samlades i Eneborg Eneryda.
Ordf Sölve Johansson hälsade alla, inte minst våra gäster från andra föreningar, hjärtligt välkomna och hoppades att alla skulle trivas och få en härlig kväll tillsammans.
Först på programmet var naturligtvis förtäring av den fullmatade räkmackan som vår servicegrupp serverade med stor elegans.
Aptiten var god och ljudnivån runt borden steg snabbt i takt med att faten rensades.
Så var det dags för kvällens andra höjdpunkt – dansen till Erik Anders orkester.
Snabbt fylldes dansgolvet med pigga (?) pensionärsben när energitillskottet från den goda mackan skulle förbrukas. Snart dags för den efterlängtade kaffepausen som förgylldes av Anitas smarriga Dumlekaka. I samband med pausen genomfördes också dragning i kvällens lotteri med tolv lyckliga vinnare.
Efter ytterligare en stunds dans kunde Sölve framföra ett varmt tack till den eminenta orkestern och passade samtidigt på att hälsa välkomna till nästa festkväll som går av stapeln 25 januari. Då blir det allsång och musikquiss med Trasthen och Stahren. Men innan dess skall vi fira Lucia i Virestad kyrka
tillsammans med Friskolans underbara barn och också besöka våra 90+
medlemmar med en liten julgåva.
Sölve avslutade kvällen med att önska alla en lugn och fridfull advent i väntan
på En God