Kvalitetssäkring

Kvalitet och hållbarhet

För att vår förening framöver ska erhålla det för ekonomin så viktiga föreningsbidraget, ställer Kommunen krav på att vi ska bedriva verksamheten med kvalitet och hållbarhet. Styrelsen har därför i ett dokument beskrivit hur vi ska uppfylla kraven. Dokumentet finns på hemsidan under rubriken ”Om föreningen”.

Samtliga medlemmar uppmanas att ta del av innehållet och alla från styrelsen till sektions-, cirkel- och kommittéledare måste efter bästa förmåga leva upp till dessa åtaganden. Våra målsättningar beskrivs under följande rubriker i dokumentet:

Länk till dokumentet

Social hållbarhet

Värdegrund SPF Seniorerna, Verksamhetens syfte, Jämställdhet, Bemötande, ANDTS (alkohol, narkotika, dopning, tobak, spel), Samarbeten, Delaktighet.

Ekologisk hållbarhet

Föreningslokalen, Avfall/återvinning, Transporter/resor, Inköp, Aktiviteter med inriktning på hållbarhet, Utskick i form av e-post eller brev.

Ekonomisk hållbarhet

Intäktsfördelning, Kostnadsfördelning