Välkommen till SPF Polstjärnan Timrå

SPF Polstjärnan startades vid årsskiftet 2020.
Vår målsättning är i första hand att få nya medlemmar från er som ännu inte gått med i en seniorförening. Självklart är även du som redan är medlem i en seniorförening välkomna till oss.

Bilden ovan är en historisk händelse i SPF Västernorrland det är den första nybildade förening på 25 år, till gläde för SPF i distriktet och centralt.Det finns många 60-70 åringar som ännu inte bestämt sig att gå med så det finns mycket att jobba med, ett mycket angenämnt jobb för vår nya styrelse.

Vårt mål är att DU som senior väljer att bli medlem i SPF Polstjärnan, en seniorförening för dig som vill ha en rolig, innehållsrik och minnesvärd vardag, allt som gör livet lätt.

Polstjärnan har nu funnits i drygt 4  år. Vi gläds åt att varje vecka få välkomna nya seniorer som medlemmar. VI har som motto att hitta nya grepp men framförallt hitta nått som passar för de flesta.VI har en bra bredd på åldersfördelningen från 30 talister till unga 60 talister. ALLA är lika välkomna.

Vi i SPF Polstjärnan kommer att jobba för att DU som blir medlem hos oss, känner att du gjort rätt val och att du efter varje aktivitet längtar till nästa gång vi ses.

Vi har medlemmar från hela TImrå -Sundsvall området och även från några andra  grannkommuner,  Vi ser det mycket possitivt att våra medlemmar har massor av olika  yrkeserfarenhet och att  mångfald är alltid en possitiv del för kreativ utveckling.

Att bli medlem i en seniorförening blir ofta en kopia av arbetslivet ALLA har nått att bidra med i sin erfarenhet från arbetslivet.

VÄLKOMMEN till SPF Polstjärnan.

----------------------------------------------------------------------------