Bridgespel i samarbete med Matfors Bridgeklubb

Bridgespel äger rum måndagar 8 januari - 27 maj
Helgfria måndagar kl 14.45 - ca 19
För mer info tryck på länken (röd text med nedan för att komma tillhemsidan

Pensionärsbridge med tanke på trivsel           är klubbens motto.

Vi lägger stor vikt vid att alla spelare har roligt, för oss handlar det om social samvaro (med lite spänning i tävling varje spelkväll)

Vi kan med egen ledare anordna kurser för nybörjare (önskvärt 8-10 deltagare minst 4-5.)

För mera information om Matfors Bridge gå till vår hemsida
- matforsbridge.jimdo.free eller sök efter
- Matfors Bridge på internet eller via
- direktlänk till hemsidan     Matfors bridge

Det går också att kontakta styrelesen / klubben för information, se hemsida

Matfors Bridge startades 2013 av medlemmar från PRO och SPF.
Tidigare spelade man bridge måndag och torsdag. Pensionärsföreningarna hade varsin dag, men man spelade hos varandra. För att göra det mera rationellt tyckte medlemmarna att man skulle bilda en lokal bridgeklubb som spelade 2 spelkvällar i veckan.
Man kan säga att spelet fortsatte utan förändringar till pandemin kom och omöjligjorde samvaro.
Efter pandemin så blev det allt svårare att spela 2 kvällar, så det fick bli enbart måndagar.
Nu har vi spelare från förorter till Matfors som Stöde, Torpshammar, Lucksta, Indal och Sundsvall m fl.
Före pandemin var det normalt 22-32 spelare, medan numera är vi 20-22 spelare.