26 april

Välkommen till Höstsols Medlemsträff

Jurist Johanna Mellberg, Juristkompaniet,
kommer och informerar oss om bl.a. Framtidsfullmakt.
Söråkers Folkets hus tisdagen den 26 april kl 14.00

Sedan sommaren 2017 har du möjlighet att skriva framtidsfullmakt. Nu kan du själv bestämma vem som ska få fatta beslut i ditt ställe när du inte längre kan. Istället för att tingsrätten utser en god man till dig utser du vem eller vilka som ska företräda dig.

I framtidsfullmakten kan du ge instruktioner och önskemål till den eller dem som ska få fullmakten. Eftersom du inte själv kommer att kunna förklara hur dina ekonomiska angelägenheter ska hanteras när framtidsfullmakten börjar gälla, är det viktigt att framtidsfullmakten är heltäckande och tydlig.

Anmäl dig genom mail till spfseniorerna.hostsol@gmail.com eller via SMS till Kerstin Ågren 073-0694920 senast onsdagen den 20 april.

Avgift: 60 kr, kaffe och kaka ingår i priset

Betalning: antingen via swish 1233803491 eller BG 5077-0627 – glöm ej att meddela vem/vilka som betalningen gäller för om du betalar via BG.

Ansvariga för medlemsträffen: Gunnel Högström och Benny Eliasson.

Varmt välkomna

SPF Höstsol