SPF Höstsol G Å R mot sommaren!

Nu är sommaren riktigt på gång och för Er som gått minst 25 gånger under april och maj kan delta i vår utlottning. Meddela detta till Bernt-Ove Bergsten. SMS:a eller ring 070-5539642. Mail: berntove@bergsten.biz

• SPF Höstsol promenerar mot sommaren!

Detta år startar vi redan 1 april och aktiviteten pågår under hela april och maj månad!
Det är nu viktigare än någonsin att komma ut och promenera i vårsolen – att få frisk luft. Ta gärna med en kompis och gå på två meters avstånd från varandra. Risken att bli smittad av coronaviruset utomhus – om man håller avstånd till andra – är inte särskild stor! Det är farligt för hälsan att bara sitta still hemma också!
Vi uppmuntrar våra medlemmar att ta en promenad på minst 30 minuter (eller 2 x 15) gärna varje dag i minst 25 dagar/månad.
Vi vill också uppmana alla att följa Folkhälsomyndighetens anvisningar som kan ändras snabbt.
Kryssa gärna i rutsystemet som finns HÄR efter varje utförd promenad. Kan du inte skriva ut blanketten kan du notera på ett annat papper vilka dagar du promenerat och lämna eller skicka in dem med namn och telefonnummer.
Du kan lämna uppgifterna genom att ringa Bernt-Ove Bergsten på tel 070-553 96 42 eller genom att skicka E-post till berntove@bergsten.biz. Det går också bra att posta uppgifterna till B-O Bergsten, Triangelv 20, 861 39 Bergeforsen.

Föreningen lottar ut en del priser bland de som sänder in eller lämnar in kuponger. Lottdragningen sker i början på juni och vinsterna skickas ut till de lyckliga vinnarna. Men den största vinsten får du själv genom positiva hälsoeffekter när du är ute och går och samtidigt njuter av naturen!