Julkonsert och jultallrik

INSTÄLLT P.G.A. COVID-19 !!!

• Sanna och Klas Norberg
  • Hägglund & Svensson
  • Sanna och Klas Norberg
  • Hägglund & Svensson

Tråkigt, men nödvändigt.
Vi var många som såg fram emot att kunna träffas med fantastisk underhållning och god mat 1 december. Nu blir det inte så, vi måste tyvärr ställa in detta arrangemang.
Som ni alla noterat så har spridningen av Covid‑19 ökat i vår omgivning de senaste dagarna. Vi ville därför säkerställa att vi följde alla riktlinjer och rekommendationer så vi kontaktade Region Västernorrlands smittskyddsläkare Hans Boman. Ni kan se vår fråga HÄR och hans svar HÄR. Vårt upplägg var enligt honom väl genomtänkt, men han tror på förändringar i riktlinjerna och avråder oss att genomföra arrangemanget. Därför tvingas vi tyvärr att helt ställa in den planerade julkonserten med jultallrik och underhållning.
Ingen vet vad den närmaste framtiden för med sig, vi kan bara hoppas att om alla följer alla råd och anvisningar så ska vi snart kunna träffas igen under trevliga former.

SPF Seniorerna Höstsol
Anita Hellstrand, ordförande

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så här såg vår ursprungliga inbjudan ut, som nu inte längre gäller:

Välkommen till SPF Höstsols Julkonsert och Julfest i Timrå Kyrka.

Vi vet från tidigare aktiviteter att Sanna och Klas Norberg varit mycket uppskattade underhållare och därför är vi mycket glada att de har möjlighet att komma till oss igen.
Det kommer också att serveras jultallrik i S:t Johannesgården med en massa gott.

Denna gång kommer det att bli lite annorlunda jämfört med tidigare år pga. Covid-19. Det blir begränsningar på hur många vi får vara vid borden och i kyrkan (just nu 45 deltagare, kan komma att ändras) så vi måste genomföra arrangemanget på ett lite annorlunda sätt. Vi kommer att ha två sittningar med mat och underhållning av Ulrika Hägglund och Tomas Svensson (se deras hemsida www.hägglundsvensson.se)
I år blir det inget "självplock" vid julbord pga. Covid-19 utan vi kommer att ställa ut färdiga tallrikar med en massa goda saker. Borden blir glest placerade så vi ska känna oss trygga i lokalen.

Sittning 1:
13:45 Insläpp till S:t Johannesgården.
14:00 Jultallrik i S:t Johannesgården med underhållning av Hägglund & Svensson.
16:00-17:00 Konsert i kyrkan med Sanna och Klas Norberg.

Sittning 2:
17:15 Insläpp öppnar till kyrkan.
OBS - Ingen inpassering tillåts innan alla lämnat kyrkan efter föregående konsert.
17:30-18:30 Konsert i kyrkan med Sanna och Klas Norberg.
18:45 Jultallrik i S:t Johannesgården med underhållning av Hägglund & Svensson.

Anmälan är obligatorisk och deltagande är endast öppet för medlemmar och vän-medlemmar i SPF Höstsol. Anmälan görs via epost till spfseniorerna.timra@gmail.com TIDIGAST 6 november kl. 10:00 och SENAST 15 november. Ev. frågor kan skickas till samma epost-adress.
Vid anmälan anges namn, e-post och telefonnr. Om anmälan avser flera personer ska alla namn anges. Ange även önskemål om sittning 1 eller 2 enligt ovan, men vi kan förstås inte lova att det finns plats i önskad grupp.

Senast 16 november skickar vi ut en bekräftelse på bokningen med information om vilken tid man är välkommen och med information om att 200 kr ska betalas in till SPF Höstsol senast 23 november. Om inbetalningen saknas för anmälan den 26 november kontaktar vi er först innan platsen erbjuds annan medlem på eventuell kölista.

Just nu tillåts endast 45 personer för varje grupp, men den siffran kan komma att revideras pga. Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Kyrkan har fastställt begränsningar som medför att endast personer som deltar på jultallriken kommer att kunna släppas in i kyrkan. Det är alltså tyvärr inte möjligt att enbart delta på konserten i kyrkan.

VÄLKOMNA!