Historia

Föreningen bildades 17 mars 1982 hemma hos Disa och Nils Högström i Bäckland. Någon månad tidigare hölls en sammankomst på Pannkakshuset där en interimsstyrelse utsågs. Initiativtagare var Hildur Sundström som då även satt i SPF distriktsstyrelsen och Hulda Fälldin. Där beslöts bl.a. att föreningen skulle vara en lokalavdelning av Sveriges Pensionärers Riksförbund, SPF, medlemsavgiften 20kr/medlem, styrelsearvode 0kr och sammankomsterna skulle vara i hemmen.

Vision

Vad vill vi med våran verksamhet i framtiden? Studiecirklar utifrån önskemål. Resor och sammankomster som stärker vår gemenskap. Bevakningen av vår rätt som pensionärer i vår bygd kommer att fortsätta. Vi vill vara en drivande kraft som tar tillvara medlemmars rättigheter lokalt och genom SPF på distrikt och riksnivå. Till de behövs aktiva medlemmar och ett ökat medlemsantal.

Information

Förutom på våra träffar så informerar vi medlemmarna via epost. För den som använder Facebook finns också möjligheten att gå med i föreningens facebook-grupp. Den är under uppbyggnadsfasen en sluten grupp men alla som är medlemmar i gruppen kan läsa och lägga in egna bilder och skriva egna inlägg.

Klicka här för att komma till facebook-gruppen