Om medlemskorten

Kära medlem!
Nu i månadsskiftet februari-mars kommer "Senioren nr 2" i din brevlåda. Då kommer du tyvärr INTE att hitta ditt medlemskort i den, så som vi lovade i vårt brev vid Nyår. SPFs kongress visade sig ha beslutat att korten istället ska delas ut av de lokala föreningarna.
Vi i Guldstaden kräver ju aldrig att man visar upp sitt medlemskort "fysiskt" vid våra aktiviteter. Sådant kan vi kolla digitalt vid de få tillfällen vi skulle behöva, t.ex. vid rätt till rabatter vid resor.
Vi i styrelsen har beslutat att inte posta varje medlemskort, 18 kr per brev, till våra 1000 medlemmar, dvs. även till alla dem, som inte behöver något kort. Vi vill kunna fortsätta att använda medlemmarnas pengar till något trevligare än porton.
Korten delas därför ut vid våra aktiviteter samt finns att hämta på Vuxenskolan, Kanalgatan 41 B Skellefteå, för den som anser sig behöva sitt medlemskort. Den som inte går på våra möten eller inte kan besöka Vuxenskolan, men behöver sitt medlemskort, ombeds ringa föreningens ordförande Nils Engström 070- 330 04 79 för vidare åtgärd.
Styrelsen i SPF Guldstaden