20230824 Månadsmöte med blues

Torsdag den 24 augusti 2023 ordnade SPF Seniorerna Guldstaden sitt första medlemsmöte för hösten på Din Fest på Campus.

Många var vi som kom för att ha trevligt och äta gott. Ingen surströmming denna höst, istället bjöds på förrätt och buffet.

Som vanligt började mötet med information av de mest varierade slag. Resor i och utanför Sverige, Aktuella KPR frågor, Aktiviteter som startas inom kort, Seniortorgets närmaste inslag, Föreningens Livscafé mm

Sedvanligt lotteri annonserades, med många vinster innan dagens gäster hälsades välkomna av ordförande Nils Engström. Vilken entré, vilket ös från första sekund! Steamin` Jesaja med Lars, Urban, P-A och Nicklas. Vilka musiker, sångare, artister…..Det klappades med händerna, fötterna höll takten under stolarna, glada ansikten som sjöng med så gott de kunde. Vad spelades? Tiger Man, True Lover, Hey Baberiba m fl. Avslutade med två ”rökare” som de uttryckte det. Efter en sådan timme med blues, var stämningen på topp. Dags för en härlig middag, tillagad av Din Fest. Mycket trevlig start på våra medlemsmöten hösten 23.

Text o bild Carina Åman