Våren 2024

Månadsmötet jan 2024

46 förväntansfulla medlemmar samlades på Björken för att avnjuta lasagne och
vissångaren Leif Hellde, Tobo, och vi blev inte besvikna.
Maten levde upp till förväntningarna och Leif H höll ett mycket uppskattat framträdande
Med sång och inspirerat mellanprat.

Årsmötet 2024

Årsmötet hölls 21 februari med 35 medlemmar närvarande på Björken. Karl-Erik Berglin höll parentation över de medlemmar som lämnat oss under året.
Förhandlingarna leddes av Britt Pagard som valdes till ordförande för mötet. Elvie Larsson valdes till sekreterare.
Efter mötet drack vi kaffe med sedvanlig semla och Torbjörn Carlsson passade på att informera om kommande resor.
Allt avslutades med ett lite annorlunda quiz konstruerat av Louise Cleve

VINPROVNING

En gråmulen och småblåsig eftermiddag i mars samlades ett gäng förväntansfulla seniorer hos Johan och Angelika, som driver Strömsbergs Café.
Under ett par timmar togs vi med på en rundresa i soliga Italien under Johans inspirerande ledning. Vi provade viner från olika regioner och av olika druvsorter och hade en mycket trevlig eftermiddag tillsammans.

Månadsmöte 13 mars

Ett ovanligt stort antal medlemmar besökte månadsmötet och efter att ha intagit
Björkens delikata landgång såg vi naturfilmaren Håkan Karlssons film om året på Eriksbergs
gård I Valparbo.
Filmen blev mycket uppskattad och särskilt som gårdens ägarinna, Anna, kompletterade med information och kalvost.

Informerades om dagbio och reseutbud

Måndsmöte i april

Den 17 april hade vi ett uppskattat månadsmöte på Björken med god mat och information av kommunens fysioterapeuter.
Vi lärde oss mycket om behovet av rörelse, vi fick testa olika övningar och fick med träningsprogram för egna övningar. Det informerades även om några tillfällen för aktiviteter.
Som avslutning hade vi sedvanligt lotteri med fina vinster.