Ordföranden har ordet

Välkommen till ett nytt verksamhetsår med Lidingöskeppet och till föreningens hemsida

Jag får tacka alla medlemmar för ett nytt förtroende för 2024 som ordförande i föreningen. Glädjande är att nya medlemmar har kommit till oss redan i januari och februari. De hälsas här särskilt välkomna till föreningen.

Vi hade årsmöte 26 februari och valde då om Ingrid Elowsson, Björn Markstedt och Ann-Mari Hevreng för en ny period. Till ny medlem i styrelsen hälsades Anne Saksa välkommen. Hon skall vara ny medlemssekreterare och som det vara kontaktperson för medlemmarna. Övriga styrelsemedlemmar kvarstår till nästa årsmöte.

Ny hemsidesredaktör blir Eva Backlund och hon adjungeras till styrelsen. Vi tackade särskilt av Rolf Englund för hans långa tjänst som hemsidesredaktör och hälsar Eva Backlund välkommen i arbetet med att utveckla hemsidan i samarbete med styrelsen.

Styrelsen ser fram emot arbetet under 2024 och alla möten med medlemmarna. Verksamheten har redan startat med månadsmöten i januari och februari och studiebesök på Stockholms slott och Högberga vinfabrik. När detta skrivs är alla våra aktiviteter i gång som ni kan se här på hemsidan. Hustegaholmsplaneringen har redan startat och mer information kommer senare.

Berit Berggren Ordförande SPF Seniorerna Lidingöskeppet