Årsmöte 2024

Den 26 febr 2024 hade SPF Seniorerna Ugglan sitt Årsmöte i Missionskyrkan, Ockelbo

SPF Seniorerna Ugglan har haft årsmöte. Den gemensamt framförda Ockelbo-visan, positionerade direkt i vilken kommun föreningen hör hemma.

Sedan medlemmarna laddat med närproducerade semlor, gavs ordet till Anders M. Johansson, ordförande i SPF Seniorerna Gästrikland.

Han berättade om vad som är på gång på förbunds- och distriktsnivån, men betonade att lokalföreningen är basen och livsnerven i SPF Seniorerna. Den lokala handlingsfriheten är stor.

Därefter var det dags för själva årsmötet. Allt gick styrelsens, revisorernas och valberedningens väg. Anders Nordlander fortsätter som ordförande med Waino Persson, Anna-Maria Nilsson, Margareta Hansson och Inga Nilsson vid sin sida i styrelsen.

Medlemmarna i SPF Seniorerna Ugglan har tillgång till en varierad verksamhet. I vårens program återfinns sång- och musikgruppen Juvelerna, Kulturskolan och fiske vid Mörtsjön med servering av kolbullar. Kommunchefen besökte föreningen redan i januari.

”Vill nå’n kuxä på nå fint, lär’n tä Ockelbo färä.” Det ligger onekligen något i O.D. Lindvalls inledande text i visan om Ockelbo.

Verksamhhetsberattelse SPF Ugglan2023.pdf

Kallelse till årsmötet 2024 26 februari kl 13.30 i Missionskyrkan