Månadsträffar

Vi genomför medlemsträffar 8 - 9 gånger per år inklusive årsmötet. Alltid med aktuell information från styrelse och kommittéer samt någon form av underhållning, föredrag eller möte med någon lokal makthavare. Månadsträffarna sker i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan.

Månadsträffarna äger rum i föreningslokalen Syrenen, utom årsmötet som hålls i församlingshemmet.
Vid alla våra månadsträffar serveras kaffe/te med något gott till. Som en del i kostnadstäckningen tar vi normalt en ”entréavgift” på 50 kr/person utom vid årsmötet då föreningen bjuder.

Numera gäller bindande anmälan senast söndagen innan, för att vi ska kunna beräkna åtgången på fikabröd. Vi ser helst att du betalar i förväg med swish till
123 026 06 04 eller till bg 5039-3354 (programkommittén). Glöm inte meddela vilket möte du betalar för. Betalningen gäller som anmälan.
Vill du hellre betala kontant? Anmäl dig då till ekenresor@gmail.com eller till Lena Hagsten, 070 727 84 44 eller Gertrud Ohlsson, 070 275 36 11. Välkommen!

Här nedan kan du se vad som är planerat för våren 2024. Efterhand som vi närmar oss respektive månadsmöte fyller vi på med mer information. Övriga aktiviteter hittar du via länkarna till vänster i översikten. Mer info finns också i programbladet. Månadsträffarna sker i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan.

Månadsträffar
Torsdag 18/1 14:00 Lars Påhlson föreläser och visar bilder från Galapagosöarna.
Torsdag 29/2 14:00 Årsmöte som hålls i församlingshemmet. Fri entré.
Torsdag 14/3 14:00 Modevisning med vårens nyheter från Modehälsan i Perstorp.
Torsdag 11/4
Edward C Johansson står för musikunderhållningen.
Torsdag 16/5 14:00 Föreläsning av dietist Marie Persson och därefter en musikinspirerad frågesport.