12 feb 2024 årsmöte

SPF Seniorerna Degeberga. I dag har SPF haft ett välbesökt årsmöte vilket inleddes med parentation över avlidna medlemmar under 2023. Till att leda dagens förhandlingar valdes Roland Krantz och till sekreterare valdes Eivor Thell Karlsson. Verksamhetsberättelse och budget redovisades. Revisionsberättelse lästes upp av Carl-Erik Järlesäter. Årsmötet beviljade styrelsen ansvarsfrihet. Till ordförande omvaldes Sven-Erik Dahlström att leda SPF ytterligare ett år. Omval av övriga styrelsemedlemmar. Avtackning av 3 funktionärer. Valberedningen fick en ny funktionär. Efter årsmötet tog Liselott Jansson, generalsekreterare för Alzheimerfonden vid. Hon berättade om sjukdomen och vad Alzheimerfonden gör för att stötta forskning för att bekämpa Alzheimer. En mycket intressant föreläsning. Kaffegruppen serverade oss kaffe och semla. Gott. Kören sjöng några sånger. Årsmöte, föreläsning och musikunderhållning. En bra dag med SPF Seniorerna Degeberga. Nu börjar arbetet med höstens program. Har Ni några tips eller önskemål tar vi gärna emot dessa. Tack för i dag.

Måndag 12/2 -24 kl. 14.00 Årsmöte i Församlingshemmet.

Efter traditionellt årsmöte informerar
Lise Lotte Jansson om Alzheimers Fonden.
Mötes kommitté 1.

Budget.pdf