Rapport från månadsmöte okt 2022

SPF Udden hade månadsmöte den 31 oktober på Smygehus Havsbad. Ordförande Göran Johansson inledde mötet och hälsade såväl nya som gamla medlemmar välkomna. 75 medlemmar var närvarande. Ejas kvartett underhöll med blandad musik musik.

• Ejas kvartett. Fr v Hannes Wall - trummor, Paul Nilsson - bas, Mats Larsson - piano och Johanna Antonsson - sång.

Medverkande i Ejas kvartett är Mats Larsson - piano, Paul Nilsson - kontrabas, Hannes Wall - trummor och Johanna Antonsson - sång.

Kvartetten startade instrumentalt med Memories of Tomorrow. Johanna tog sedan ton i Bye Bye Blackbird. Det följdes av But not for Me som på sin tid sjöngs av Ella Fitzgerald.

Billy Holidays God Bless the Child följdes sen av Black Orpheus, filmmusik från 1959. Som hörde vi Someday the Prince Will Come från filmen om Snövit.

Nature Boy från artisten Nat Kings Coles karriär kom sen på repertoaren följt av Duke Ellingtons I Beginning to See the Light som på sin tid sjöngs av Ella.

Lite svenskt sen i form av Gunnar Svenssons Herkules Jonsson från en film med Tage Danielsson. Ytterligare en gammal goding var Lullaby of Birdland, vilken också har sjungits av Ella Fitzgerald.

Lite mer ljud blev det i lokalen i form av trumsolo av Hannes i Soweto Is Where It´s At, en gungig låt som skrevs av Adullah Abraham från Soweto i Södra Afrika.

Konserten avslutades med ett passande Tack som vi hört från Bo Kaspers Orkester.

Ordförande Göran tackade Ejas kvartett för den musikaliska stunden.

Sen smakade det gott med kaffe och wienerbröd.

Bosse och Birgitta höll i dragningen av lotteriet. Tack till våra sponsorer.

Tolkcentralen textade på väggen. Tack till tolkarna Katarina Nilsson och Anna-Carin Hagelin.