Månadsmöten 2024

På månadsmötet torsdagen den 11 april träffades c:a 60 medlemmar i församlingshemmet i Axberg.
Vi firade in våren med en härlig vårbuffè. Det fanns mycket gott att välja på. Men innan maten blev vi underhållna av Stenbosångarna från Lillåträffen. Vi fick lyssna på fina vårsånger och vi kunde också delta i allsången. Vi fick också lite klurigheter att fundera på. Svaren skulle innehålla namnen på olika stadsdelar i Örebro. Vår resa den 15 maj presenterades. Vi åker till Hammars bryggeri, Krogen som inte finns och Godegårds porslinsmuseeum. Några få platser finns. Ulla tar emot anmälan. Tel. 070-5806735.

På månadsmötet den 14 mars träffades drygt 40 medlemmar i Hovsta församlingsgård. Vi  hade besök av Lilian Edström från Kumla skomuseum. Vi fick en utförlig berättelse om alla skofabriker som funnits under åren både i Kumla och Örebro. Lilian hade också med sig en utställning av skomodeller från 30-talet och framåt. Det har hänt mycket under årens lopp . Många av oss kände igen högklackade dansskor och flera herrar mindes sina myggjagare. Vi blev också rekommenderade ett besök på skomuseet i Kumla. Efter kaffeserveringen var det dags för Ulla att ha dragning på lotteriet.
Många lyckliga vinnare gick hem med ett stort påskägg.