Julbrev

Rockneby i dec.2022

Kära SPF-vänner!
Julen närmar sig, likaså slutet på detta år, och vi kan se tillbaka på ett händelserikt och bra 2022. Under året har vi kunnat genomföra våra planerade aktiviteter.
Vad har varit bra med pandemin? Jo, på grund av pandemin har vi lärt oss jobba digitalt. Det blev ett digitalt uppvaknande utan dess like med många digitala möten. Datakompetensen fick en utveckling som vi aldrig hade fått utan pandemin.

Digitaliseringen av samhället sker i snabb takt och den påverkar oss på olika sätt. Det är viktigt att även vi seniorer ges möjlighet att ta del av vad digitaliseringen ger. Under 2023 kommer SPF seniorerna Rockneby/ Läckeby att erbjudas utbildning i smart-telefonen, men som vi vet är det alltid behovet som styr.

Jag vill berätta att SPF:s stick-café även i år skänker julklappar till Kalmar Stadsmission. Det är numera en tradition. Att kunna hjälpa utsatta känns bra nu när omvärlden ser ut som den gör.
Styrelsen arbetar just nu med nästa års program, som delas ut på årsmötet den 9:e februari.

Jag vill också passa på att påminna om julfesten den 14 jan. för stora och små i Allaktivitetshuset kl. 14.00. Kalmar dragspelsklubb underhåller.
Jag ser fram emot ett nytt år med nya utmaningar, men framför allt för den goda gemenskapen med er alla i vår SPF-förening. Jag tackar också för fina och värdefulla insatser under året. Tack för ert engagemang och kom ihåg: ” Att den glädje du ger andra är glädjen du får åter”.

Koppla nu av och njut av jul och nyårshelgerna. Jag önskar er alla med nära och kära en riktig GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!
Hälsningar från Asta.