Årsmöte 17 juni 2021

SPF Seniorerna Rockneby har haft parentation och årsmöte utomhus vid Sanna Bygdegård där ett 60 -tal medlemmar var närvarande. Sylva Swärd läste minnesorden och Birgitta Strümpel spelade och sjöng tillsammans med Helena Juneberg, psalmen Härlig är jorden. Bertil Danielsson valdes till ordförande för mötet och till sekreterare valdes Sven-Gunnar Josefsson. Till att justera mötets protokoll jämte ordförande, valdes Rune Sampsson. Omval av Asta Daleen till ordförande i föreningen. Omval av Inga Svensèn, Inger Fransson och Gunilla Jonsson 2 år och ersättare Evert Erlandsson gick upp som ordinarie i styrelsen. Revisor Sven-Erik Svensson nyval 2 år. Omval av  revisorersättare Jan – Erik Andersson 2 år.

Omval i valberedningen av Bo Svensèn sammankallande och ordinarie Sune Axelsson. Ingbritt Josefsson nyval.

Nyval av Marie – Louise Larsson i lotterikommittèn 2 år.

Ingbritt Steenwinkel styrelsen, Cees Steenwinkel valberedningen och Maggie Nilsson lotterikommittén avtackades med var sin gåva. Gunilla Jonsson och hela styrelsen tackade Asta Daleen med en glad änglatavla för hennes arbete som ordförande under det annorlunda året, 2020.

Efter avslutat årsmöte blev det något gott att äta och dricka. Asta Daleen informerade om sommarens program, Lars-Eric Fredriksson berättade om resan till Västkusten 2022, folkhälsoansvarig Kaj Holst önskade alla en skön sommar. Inez Gunnarsson och Lars-Eric Fredriksson vann i lotteriet för Stegutmaningen. Dagen avslutades med sång och musik av Helena Juneberg och Birgitta Strümpel.