Februari

Årsmöte

SPF Seniorerna Hjortedbygden har i samarbete med SV haft årsmöte den 13 febr. i Hjorteds församlingshem.

Parentation hölls över avlidna medlemmar och alla sjöng psalmen "Blott en dag", Gerd Selerud spelade piano.                                                                             Årsmötet var väl förberett av valberedningen och till mötets ordförande valdes Sune Håkansson.                                                                                                     Styrelsen för 2020: Ordf. Hans Källgren, övriga ledamöter Siv Melkersson, Britt-Marie Zajic, Britt-Louise Apell, Göran Nilsson, Carin Larsson, alla omval och nyval av Christina Olsson.                                                                                     Suppleanter Elly Karlsson och Margareta Källgren.                                                  Val till olika kommittéer genomfördes raskt.                                                 Ordföranden uppmärksammade medlemmar, som lämnade sina uppdrag eller gjort sig bemärkta under året med blommor.                                                                     Det serverades Kaffe med semla. Ordf. tackade valberedningen, Sune Håkansson och 50 medlemmar för ett väl genomfört årsmöte.