Om föreningen

Föreningen startade den 22 februari 1990 med 28 medlemmar.Gösta Karlsson valdes som ordförande och Bertil Selerud till vice ordförande.

Föreningens 20-årsjubileum firades i Hjorteds församlingshem. Flaggan var hissad och gästerna, bland andra inbjudna SPFare, strömmade till med blommor och lyckönskningar. 90 personer deltog.

Vid de vackert dukade borden satt gästerna och njöt av den goda supén. Njutbar var också Annelie Locknemans sång och musikunderhållning innan det var dags för kaffet med tårta.

Ordförande Kerstin Stensnäs gav en återblick i föreningens 20-åriga historia. Redan från början lades grunden till en trivsam förening med månadsmöte med någon underhållning vid varje möte. Den livskraftiga föreningen har i dagläget 100 medlemmar