Övergripande mål

Vi-anda - Rekrytera och behålla - Påverkan och inflytande
Synas och höras.

SPF Halland ska under perioden
Utvecklas så att vi attraherar nya medlemmar samtidigt som vi värnar om de behov som våra nuvarande medlemmar har.  Vara ledande opinionsbildare i äldrepolitiska frågor i Halland.

Inre verksamhet – delmål
SPF Halland ska fortsätta att bibehålla sin position som tredje distrikt i Sverige. Värva nya medlemmar med informationsmöten och reklam samt egna lokala värvningar.

Yttre verksamhet – delmål
SPF Halland ska bli den ledande opinionsbildaren i äldrepolitiska frågor i länet, genom utökad samverkan med i regionen övriga pensionärsorganisationer.

Inre verksamhet – aktiviteter

Marknadsföring
Utveckla kompetensen och styrkan vad gäller marknadsföring och kommunikation.  Upprätta gemenamma planer och utvärderingar av genomförda aktiviteter diskuteras

Medlemsnytta
Öka medlemsnyttan i form av rådgivning, social gemenskap, värdefulla aktiviteter och rabatter varje år analysera anledningar till att medlemmar har slutat och pröva åtgärder för att minska omfattningen av utträde.

Datormognad
Genomföra utbildningar så att datoranvändningen ökar stödja föreningarna så att alla får möjlighet att skapa och underhålla en egen hemsida.

Yttre verksamhet – aktiviteter
Uttbilda ledamöter i KPR/RPR i samverkan med föreningsstyrelserna, främst genom att stimulera till studiecirklar kring boken "Goda råd" i samverkan med Vuxenskolan

Nationella kampanjer
Genomföra äldrepolitik efter rekommendation från förbundsstyrelsen och med delat genomförandeskap med föreningsstyrelserna.

Mediearbete
Utveckla distriktets förmåga att bedriva medialt arbete och regelbundet få in debattartiklar i pressen.Aarbeta så att journalister som bevakar äldrefrågor känner till SPF och de frågor vi kämpar för.

Kompetens
Utveckla distriktets förmåga att på ett kvalitetsmässigt högt plan bedriva arbete i olika råd, referensgrupper, paneler och liknande.