Aktuellt från webredaktionen

Styrelsen har ordet

Svårlurad

Tillsammans hjälps vi åt
Bedrägeriförsöken ökar och har kommit att bli ett stort samhällsproblem. Bedragarnas metoder ändras hela tiden. Ju mer du känner till om hur det kan gå till desto lättare är det att undvika att bli lurad. Det är vanligt att bedragare utger sig för att ringa från din bank, polisen, företag, en myndighet eller påstå sig vara din närstående. Bedragarna kan manipulera telefonnummer och hemsidor så att de ser tillförlitliga ut.

Här på hemsidan hittar du bland annat information om bedrägerier, exempel på vanliga situationer som kan uppstå och hur du skyddar dig.

Tillsammans hjälps vi åt att stoppa bedrägerierna.

KUNGSBACKAGALAN

Hej!
Nu öppnar vi nominerings- och ansökningstjänsterna för alla våra fina priser och stipendier som vi delar ut till er som är aktiva inom idrott, kultur och föreningsliv! Alla priser och stipendier delas ut på Kungsbackagalan, vår färgsprakande helkväll i Kungsbacka Teater, som vi arrangerar för att hylla ALLA som är aktiva i en förening i Kungsbacka: styrelse, ledare, förälder, arrangörer och inte minst alla era medlemmar.

ALLA är välkomna att nominera och söka priser och stipendier samt delta på Kungsbackagalan!

Notera datum: Kungsbackagalan 11 maj 2024!

Läs mer på Nominera till Kungsbackagalan 2024 | Kungsbacka kommun

Kom också ihåg att vi delar ut Kungsbackas mästare, ett pris till personer som vunnit guld i ett mästerskap, individuellt eller lag. Vi vet att det finns många nya guldmedaljörer runt om i kommunen! Konstnärstävlingen för att ta fram nästa års Kungsbackas mästare-pris är i full gång.

I bild: Åsa Scoutkår som nominerades till Årets förnyare 2023 av en av sina medlemmar och fick ta emot prissumman om 10.000 kronor. (Foto: Richard Bloom)

VIKTIGT!

I vår förening, SPF Seniorerna Kungsbacka, är vi idag ca 550 medlemmar och det här gäller alla medlemmar.
Det är viktigt att Du känner dig nöjd med ditt medlemskap och våra aktiviteter. Därför är det angeläget att få reda på vad Du tycker är intressant och viktigt och vill ha med i vårt programutbud framöver.

Kontakta gärna:
Ingrid Karlssson, 072-547 31 88 eller inkabi@telia.com