Program mars 2024 - febr. 2025

Årets program skiljer sig från tidigare år.
Vi kommer att ha några samarrangemang med SPF Seniorerna Fagerd- Källsjö,och att grannföreningarna bjuder in till fester och vi bjuder in dem.
När det gäller underhållning så är det Mötesplats Ullared som har hand om det.

Vi startar den 7 mars kl.17.00 på Mötesplatsen med frågetävlingen Hjärnkollen.De tre med bästa resultat går vidare till distrikstävlingen den 7 maj.Vi bjuder på kaffe, fralla och kaka.
Anmälan senast den 3 mars till Kerstin tel. 070 5646510.

Samarrangemang med SPF Fagered- Källsjö
21 mars kl.14.00 i Fagereds Bygdegård, Martina Frostner jurist på Falkenbergs Sparbank informerar om framtidsfullmakten, testamente, efterlevnadsskydd m.m.Mikaela Waltersson Ordf. i Region Halland informerar om vården nu och framöver.Fika serveras kostnad 50kr.
Anmälan senast den 14 mars till Eivor 070 9968676 eller Kerstin 070 5646510.

3 april kl.18.00 bjuder SPF Okome-Köinge-Svartrå in till vårfest.Mer information kommer när det närmar sig på mail, sms och på anslagstavlan vid ICA parkeringen.

Samarrangemang med SPF Fagered-Källsjö
25 april kl.15.00 i Källsjö Bygdegård blir det underhållning av Alexandra och Henrik Murdock som framför musikteatern Killen som ramlade ner från himlen som med humor, musik, dans och skådespeleri skildrar Halland under andra världskriget.Fika serveras. Kostnad 150kr.
Anmälan senast den 18 april till Inger 073 7758011 eller Kerstin 070 5646510.

4 maj kl. 18.00 bjuder SPF Gunnarp-Krogsered in till fest med dans i Sjöviken.

Vecka 20-24 Folkhälsovecka med digitala föreläsningar från Förbundet.
23 maj kl.16.00 anordnar SPF Gällared-Ullared folkhälsodag med promenad och korvgrillning vid Musasjö. Ingen anmälan, ingen kostnad, det är bara att komma.

5 juni Metartävling i Backa kl.18.00. Efteråt så blir det prisutdelning och servering av korv med bröd och dricka som vi bjuder på, kaffe medtages. Samåkning från samåkningsplatsen vid rondellen / Varbergsvägen, kl.17.30, 30kr betalas till den som kör.                                                                                   Anmälan senast 3 juni till Gert tel. 070 5730178.

27 juni kl.16.00 på Gekås Camping spelar vi minigolf och därefter äter vi på bistron, var och en betalar för sig på plats. Vill du inte spela minigolf så är du välkommen vara med och heja på. Ingen anmälan. Frågor kontakta Kerstin tel. 070 5646510.

25 juli kl.17.30 träffas vi i det natursköna Fraxen, Månagärde för att på ett enkelt sätt umgås och äta den egna medhavda picknicken, grillen är tänd. Det blir också några lekar / tävlingar under kvällen. Samåkning från samåkningsplatsen vid rondellen / Varbergsvägen, kl.17.00, 30kr betalas till den som kör. Frågor kontakta Gert tel. 070 5730178.

Samarrangemang med SPF Fagered- Källsjö
Augusti, Resa planeras. Mer information kommer när det närmar sig på mail, sms och på anslagstavlan vid ICA parkeringen.

12 september utflykt till Naturum, Getterön.

25 oktober Kalkonfest med dans i Ullareds Bygdegård.
Grannföreningar i SPF bjuds in.
Mer information kommer när det närmar sig på mail, sms och anslagstavlan vid ICA parkeringen.

27 november bjuder SPF Fagered-Källsjö in till grötfest.

6 december träffas vi på Gekås Restaurang för att äta julbord.

2025

Januari, Öppet för förslag.

20 februari kl.14.00 Årsmöte i Ullareds Bygdegård.
Motion till ordinarie årsmöte kan väckas av medlem.
Motion skall vara föreningsstyrelsen tillhanda senast 4 veckor före årsmötet.