Om föreningen

Historien om SPF seniorna Gällared Ullared

SPF Gällared - Ullared blev namnet efter sammanslagningen den 1 januari 2007.
Efter sviktande medlemsantal i båda föreningarna, beslutades det om sammanslagning. I dag består föreningen av c:a 215 medlemmar och c:a 30 vänmedlemmar. Från 1941 t o m 1986 hette det SFRF ( Sveriges folkpensionäres riksförbund) Fr o m 1986 var namnet Gällareds SPF resp. Ullareds SPF. Ullareds SFPF bildades 4 mars 1955 och Gällareds SFPF bildades 1956. 1986 ersattes SFPF av SPF Sveriges pensionärsförbund.
Vårt mål är att aktivt verka för att pensionärer av alla slag skall kunna få medlemskap i föreningen.
Vi skall verka för gemenskap och ett positivt engagemang bland våra medlemmar.
Våra möten och aktiviteter såsom mattcurling,bouel, kortspel och frisbeegolf m.m. har blivit mycket uppskattade.
Vi samverkar gärna med andra föreningar. T.ex tipspromenader, dam och herrgympa med ortens idrottsföreningar.
Hör gärna av dig till någon i styrelsen om du vill bli medlem i ett "gott gäng".
Styrelsen tar gärna emot förslag till resor och aktiviteter som ni skulle vilja ha med i vårt program.