Styrketräning Camp Gielas

Är du intresserad kontakta Stefan på gymmet Camp Gielas
Tel: 076-779 21 21. Gymmet ger dig pensionärsrabatt.
Mer information finner du under bilden nedan.

Alla blir vi äldre, det är ett faktum som vi inte kan förändra. Vad vi däremot kan påverka är hur vi åldras.Kroppen är en fantastisk maskin som är väldigt stryktålig. Den går att reparera i de flesta fall. Men som alla andra maskiner så behöver även vår kropp service och underhåll. Vi måste vårda den genom att äta bra mat och motionera.

Varför just styrketräning?
Promenader är fantastiskt bra  för välmående och kondition. Men när det kommer till att stärka våra muskler så måste vi belasta dem genom styrketräning.
På gymmet finns maskiner som passar alla. Där kan man utföra styrketräningen på ett enkelt och säkert sätt. Där finns maskiner för hela kroppen, så man kan skapa en god balans mellan kroppens olika muskler för att på så sätt förebygga eller rehabilitera skador. När vi kommer upp i en ålder av femtio år så börjar kroppens muskler och styrka avta i en ganska rask takt. Det är dock aldrig för sent att stoppa denna nedbrytning och ta tillbaka en del av den förlorade muskelmassan och styrkan. Träningen hjälper dig helt enkelt att orka med att ha ett fantastiskt och fritt liv mycket längre.

Vi erbjuder förmånligare priser av medlemskap för seniorer.

Årskort            2200 kr
Halvår             1400 kr
Månadskort      350  kr
10 kort              549kr

I samtliga dessa alternativ ingår att jag hjälper till med ett personligt program som passar individens förutsättningar.

Gymmet är tillgängligt 04-24 årets alla dagar för medlemmar.

Kontakta Stefab via mail exercisegym@gmail.com eller på telefon 076 7792121 om man önskar börja träna eller har frågor!