2018-01-29 Månadsmöte med Ingemar Ihlis

• Ingemar Ihlis belönades med on orsaljusstake av ordförande Bernt Westerhagen
  • Sound of näverlur besökte SPF Seniorerna Orsa
  • Ingemar Ihlis belönades med on orsaljusstake av ordförande Bernt Westerhagen

SPF Seniorerna Orsa höll årets första månadsmöte på Hembygdsgården. Det informerades om att på försök ha lunchträffar någon eller några gånger. Tanken är att man träffas första gången den 6 februari kl 11.00 vid Macken i Orsa för att luncha och ha trevligt.

Motionsbowlingen rullar på som vanligt på torsdagar 10.30–12.00 med undantag för den 15 februari då även en bowlingcoach är på plats och ger tips.

Det informerades om nya medlemmar och diverse reseförslag.

Nästa månadsmöte är även årsmöte och sedvanliga årsmöteshandlingar kommer att finnas för hämtning på vår hemsida eller ta kontakt med ordförande. Det kommer att bjudas på kaffe och semla enligt uppgift.

De drygt 70 medlemmar som sökt sig till Hembygdsgården blev efter kaffet bjudna på underhållning av Ingemar Ihlis från Gagnef. Som en koppling till fikat började Ingemar med en låt om Kaffe och amore av Hasse Alfredsson, följd av Jules Sylvains om att vi är unga du och jag eller Säg det i toner. Det berättades därefter om ett upplevt möte med Anders Zorn. Olle Adolfssons Nu är det gott att leva, följdes av ett potpurri på kända låtar där det trakterades såväl trumpet, trombon, dragspel och elorgel, eller var det en synt? Hasse Alfredssons Man kan hoppas barna kan få ett glas öl och Astrid Lindgrens Fattig bonddräng varvades med en mängd vitsar och historier. Näverlur och bockhorn ingick också i dagens arsenal. Dagen började gå mot sitt slut och när Ernst Rolfs Det är kvinnan bakom allt tonat ut återstod att avsluta med Koppången av Per-Erik Moraeus till allas glädje.

En trivsam eftermiddag rundas därefter av med lottdragning.

Text och foto: Hasse Ekström

Se fler bilder >>>