Om föreningen

SPF Aktiv Filipstad

SPF Seniorerna är en partipolitisk och religiöst obunden  intresseorganisation, som är öppen för alla personer som har rätt till pension i Sverige oavsett ålder.

Vår lokala förening SPF Aktiv Filipstad bildades 1972 och startade med 20 medlemmar, idag är vi runt 400 medlemmar.

Syftet med organisationens verksamhet är tvådelat:

-Att påverka lokal-, regional och rikspolitik, samt samhället i övrigt i en riktning som gynnar seniorer.

-Att på lokal och regional nivå erbjuda medlemmarna ett intressant utbud av aktiviteter för att bidra till att öka livskvaliteten för seniorer som vill leva ett aktivt liv.

Vi söker tillvarata våra medlemmars intressen vad gäller kunskaper, resor, utflykter. Vi erbjuder fysiska aktiviteter och gemenskap i form av promenader, boule och hopplös gympa. Vissa aktiviteter har vi även social gemenskap med att vi äter lunch tillsammans.

Vi har regelbundna månadsmöten, med tillfälle till trevlig samvaro med både gamla och nya vänner, underhållning och kaffe m dopp.

Som medlem i SPF Aktiv i Flipstad får du 9 nr. av tidningen Senioren som finns mycket läsvärt i.

När du använder mobilen och du tittar på hemsidan så ser du att när du tryck upp menyn, att i listan nedanför finns  till höger en liten vit trekat (pil) om du trycker på den så kommer mer information upp där. På "Om föreningen" finns det information om, Styrelsen Funktionärer, Kommittéer, Folkhälsa medarbetar, Verksamhetsberättelser