Övriga aktiviteter

Morgonklubb Senior finns i Skärholmens Sim- och Idrottshall. Styrketräning för 55+.
Gruppträning Stabil senior tränar balans, styrka och rörlighet. För schema och kostnad se
Stockholms stads hemsida, www.stockholm.se eller besök simhallen för information.

För andra senior kurser, se Stockholms stads hemsida, www.stockholm.se, sök på Kurser för vuxna,  se även här.

Studieförbundet Vuxenskolan erbjuder föredrag och andra aktiviteter, med i vissa fall rabatt, i samarbete med SPF Seniorerna Skärholmen. Dessa aktiviteter annonseras på vår hemsida.

Björken aktivitetscenter
Adress: Portholmsgången 3 ( seniorboendet )

Aspen aktivitetscenter
Adress: Frösätrabacken 7, aulan

Program för våren 2024 kan hämtas på Medborgarkontoret och kommer att finnas online via Stockholms stads webbsida. Se även vår hemsida bland programblad som finns under rubriken  "Aktiviteter".

Bio på dagtid

BIO Aspen, Hägerstensvägen 100A
På de allra flesta tisdagar öppet för sopplunch och matinéfilmer! Besök  www.bioaspen.se. Se aktuellt program under ”Bio”.

CaféBio, Hallunda Folkets Hus
100:- kr för film, kaffe/te och hembakad kaka. Kassan öppnar 12.00, filmen börjar 13.00, på tisdagar.

Andra föreningar för Seniorer

PRO Skärholmen
E-post: skarholmen@pro.se
Webbplats: www.pro.se/skarholmen