Om föreningen

SPF Seniorerna Botkyrka är en medlemsorganisation för alla som har rätt till pension, oavsett ålder, och är politiskt och religiöst obundet. Botkyrkaföreningen har idag ca 850 medlemmar.

Vi är en stark påtryckargrupp mot politikerna både i kommunen såväl som på riksplanet. Det finns en hel del frågor angående pensioner, bostäder för äldre och kvalitet i hemtjänst och omsorgsboende att vara påtryckare i.

På lokalplanet ska vi vara både en förening för trevlig och stimulerande samvaro, och en möjlighet att lära nya saker om hälsa och välbefinnande. Våra cirklar om hälsa och medicin är synnerligen populära.

Vi har också cirklar inom kulturfacket, och vi arbetar för att det ska bli ännu fler. De är efterfrågade.

Vi anordnar trevliga resor, sådana som går långt bort, och sådana som bara är över en dag. Variationerna är många. Dessutom ordnar vi andra aktiviteter för att lära känna intressanta personer eller för att se och upptäcka nya saker.

Du som SPF medlem får tidningen Senioren, och Digitala Distriktsbladet via e-post. Via e-post får du också vårt lokala veckobrev. Du kan teckna försäkring till ett bra pris. I tidningen och på föreningens hemsida kan du se ytterligare förmåner.

Läs vidare på hemsidan, och på vår Facebook.