Aktiviteter

Den klassiska musikcirkeln har återstartat i Seniorhuset. Vi träffas varannan torsdag och lyssnar på musik av alla slag. Verkar det intressant ska man kontakta mig, Erik Persson, studieledaren, på telefon 070-428 07 84.

Detta händer under veckan:

Må 22/4 kl 13.00       Månadsmöte. Efter information av olika slag, fika med goda mackor och lotterier, får vi bekanta oss med en intressant företeelse som blivit något av en turistattraktion i Sverige, nämligen bilkyrkogårdar. Hängivna samlare och bilnördar här och där i landet har skapat dessa miljöer. Vår guide: Anders Björklund, professor i etnologi vid Etnogtafiska museet. Plats: Tumbafoajén.

On 24/4 kl 11.00       Onsdagsvandring: Lida Det var meningen att vi skulle vandra vid Skeppsholmen och Kastellholmen i Stockholm denna dag. SMHI förutspår dock att temperaturen den 24 april ska max vara 4
plusgrader under dagen samt ca -1 under natten. På grund av det kalla vädret skjuter vi därför på             denna vandring till ett tillfälle med mer behaglig temperatur och väderlek. I stället gör vi en ’vanlig’
onsdagvandring denna onsdag vid Lida.

Vi träffas på parkeringen vid Lida och vandrar sedan ca 5-6 km. Det finns även kortare alternativ. Tänk på att ha klädsel och skodon efter väderlek. Försök gärna samåka. Kontakta Jarl eller Saga, se Kontaktuppgifter, så hjälper vi till med att ordna samåkning. Vi är tacksamma för om du anmäler till oss att du kommer. Det är bra att veta om vi måste ställa in.

Efter vandringen äter vi lunch på Lida Värdshus (obs frivilligt).

Välkomna önskar Saga o Jarl

Fr 26/4 kl 14.00        Bioträffen visar Hilma.

Lö 27/4 kl 08.00        Bussresa till Karlstad och Lars Lerin-utställningen. Fullbokat.

Senare:

Ti 30/4 kl 10.00         Pressbyråns museum Fullbokat.

Sö 5/5 - ti 7/5            Kryssning till Höga Kusten med Birka Gotland

16 anmälda, anmälningstiden har gått ut.

On 15/5 kl 10.00       Munktellmuseet i Eskilstuna i egna bilar. Anmäl dig till Jarl Johansson. Meddela samtidigt om du vill vara chaufför eller passagerare. Hittills 10 anmälda, varav 3-4 chaufförer.

Må 27/5 kl 13.00       Vårfest. Kostnad: 400 kr för medlemmar, 450 kr för
 medföljande. Anmälan till Jarl Johansson genom att du betalar in avgiften till pg 61 95 73-9 eller Swish 123 090 5612. Glöm inte att ange ditt namn! Se bifogad bilaga.

Ännu senare

Må 5/8 – on 7/8         Kryssning till Visby med Birka Gotland

Vi har reserverat 20 platser, 14 anmälda. Läs om resan och möjliga aktiviteter i land i det bifogade följebrevet.

Ti 20/8                       (Preliminärt datum) Guidad skärgårdstur med Sjöbris Under våren kommer vi inte att genomföra någon båtresa med Sjöbris. I augusti däremot planerar vi en båttur med till någon del av Stockholms yttre skärgård. Platsen är ännu inte bestämd, tidpunkten blir ca 20 augusti.

*  *  *  *  *

Aktiviteter utanför SPF:

Botkyrka Hembygdsgille har följande aktiviteter planerade under våren, alla i Trädgårdstorp i Tullinge:

On 15/5 kl 19.00       Bildvisning med Lotta Nordholm, ämne inte bestämt än.

Hej SPF:are

Den 19-26 maj åker vi i Tumba Gymmix på träningsresa till Rhodos.

Det är ett glatt gäng med både seniorer och yngre som följer med.

På grund av återbud (sjukdom) så har vi två platser lediga (kan utökas med 2 till om så önskas)

Känner ni er sugen på en vecka i solen med massor av träningsmöjligheter men även sol och bad med trevliga resekompisar så tveka in att höra av er.

Skicka ett mejl eller SMS till mig så ska jag berätta mera, eller läs mer på vår hemsida www.tumbagymmix.se

Hälsningar

Kerstin

Tumba Gymmix

kerstinnyberg328@gmail.com

Mobil 070 656 24 76

*  *  *  *  *

BJK Inbjuder till en teaterresa till Kolhusteatern i Hälleforsnäs för att se Dolly Partons musikal 9 to 5 Söndagen den 4 augusti 2024

Pris: 795 kronor, medlemspris 745 kronor.

Biljetter köpes senast 30 juni 2024 på www.botkyrkajulkonsert.se

OBS!!! Köpta biljetter återlöses vid inställd resa

Blir resan av återlöses köpta biljetter ej.

I priset ingår bussresa, lunch, teaterbiljett samt lite färdkost på vägen hem.

Vi intar en god lunch på Lida Gård utanför Flen på nervägen.

Bussen avgår från Tullinge station via kommunhuset Tumba till Hallunda C vid tunnelbaneutgången för vidare färd till Hälleforsnäs.

Föreställningen börjar kl. 15.00.

Rekommenderas att ta med sittunderlag/dyna då det är träbänkar.

Detaljerade klockslag för avgångar från resp. upphämtningsplatser kommer senare.

För matbeställning och val av upphämtningsplats kommer mail att skickas ut separat efter biljettköp.

Välkomna hälsar

Kulturföreningen BJK           PRO Tullinge