SPF Seniorerna Solrosen i Solna

Vi är en lokalavdelning av SPF Seniorernas Stockholmsdistrikt, som är det största i landet med 61 föreningar och nästan 42 000 medlemmar. SPF centralt bevakar våra intressen t.ex. i skattefrågan. Vår lokalförening, som har c:a 550 medlemmar, ordnar aktiviteter och evenemang för medlemmarna, men har också inflytande när det gäller äldrefrågor i Solna stad. Pensionärsföreningarna i Solna samarbetar i Äldreforum och de tre SPF- föreningarna i Solna samarbetar när det gäller utflykter och fester. För den aktive senioren erbjuder SPF Solrosen mycket att välja på från trevliga månadsträffar med intressanta program till långresor med SPF:s reseklubb. Föreningen ger också ut Solrosbladet med information om kommande aktiviteter tre till fyra gånger per år.

Du som funderar på om Du ska gå med eller inte, ring gärna till mig!

Välkommen i föreningen

Kesrstin Zetterlund, ordförande, tel 073-962 42 78

Som medlem i föreningen kan ta del av följande:

Månadsträffar, bridge, endagsutflykter, temadagar, boule, flerdagsutflykter, studiebesök,  långresor, vinprovning, teater, bowling, friskvård, studier

Föreningen har en bemannad expedition tisdagar och torsdagar kl.10 - 12.

Expeditionens tel.nr är 83 74 63.

På jämna veckor svarar Titti Schöldberg och på udda veckor Anitha Hedin.