Hösten 2023

Lördag 7/10 kl 13.30 FOTBOLL!!
AIK-fotboll bjuder på matchen mot Mjällby på hemmaarenan Friends i Solna.

Gå till sektion H. Där delar AIK ut biljetter gratis. Ingen förhandsanmälan behövs! Dessutom bjuds det på kaffe och mazarin och musikkåren spelar. Säg bara att du är från SPF Solrosen.

Onsdag 11/10 kl 13.00 Månadsträff i Pingstkyrkans lokal Lyktan på Råsundavägen 76
Trikåbasaren visar höstens mode för seniorer. Affären är en av de äldsta i Solna. Den har varit verksam i 80 år! Våra tjusiga mannekänger visar plaggen
.Pris 50 kr som inkluderar kaffe/te och smörgås. Ingen förhandsanmälan behövs.

Tisdag 17/10 och Onsdag 18/10 VINPROVNING
Som en repris på föreningens allra första vinprovning provar vi Chilenska rödviner.Till detta ordnar Ingrid chili con carne.
Som vanligt håller vi till på Ankaret. Vi börjar kl. 17.00
Pris 175 kr pp. Max 30 personer per dag.
Sista anmälnings och betalningsdag är 10/10. Anmälan om deltagande sker till expeditionen tisdagar och torsdagar alt. via mail.

Onsdag 25/10 kl 14.00 Guidad visning av Hovstallet
Hovstallet är H.M. Konungens plats för de hästar, paradvagnar, bilar, uniformer och seldon som används vid ceremoniell representation. Hovstallet ligger sedan mer än 100 år på Väpnargatan 1 på Östermalm. Väpnargatan är en tvärgata till Sibyllegatan, endast en kort promenad från Dramaten.
Samling vid den stora ekporten mitt på fastigheten. Där möter vi guiden.Pris 150 kr pp. Max 25 pers. sista betalningsdag är 18/10.

Onsdag 8/11 kl 13.00 Månadsträff i Pingstkyrkans lokal Lyktan på Råsundavägen 76.

Pris 50 kr. som inkluderar kaffe/te och smörgås. Ingen förhandsanmälan behövs.

Tisdag 14/11 kl 17.00 Ärtsoppa med punsch på Ankaret.
Föreningens traditionella höstaktivitet. Vi äter en god ärtmiddag och provar några olika sorters punsch därtill.
Pris 150 kr pp. Max 30 pers. Sista anmälnings- och betalningsdag 7/11.

Onsdag 22/11 kl 13.00 Monet´s Garden på Sjöhistoriska museet.
Upplev konstnärens mästerliga verk under en immersiv (uppslukande) upptäcksfärd. Utställningen tar oss genom tre olika upplevelserum, som var och ett är en höjdpunkt i sig. De skapar en fördjupad inblick i Monets värld och ger oss nya perspektiv på den franske målarens liv, arbete och mästerverk.
Pris 250 kr pp. Biljetter kan beställas på expeditionen och betalas senast 7/11.De kan därefter hämtas på expeditionen.

Onsdag 29/11 Julbordsresa till Österbybruk

Onsdagen den 6 december kl 13.00 Jullunch
Föreningens traditionella jullunch i Pingstkyrkans lokal Lyktan på Råsundavägen 76Kom och umgås kring vårt   julbord med alla traditionella rätter som hör hemma där.
Pris 375 kr pp. Sista anmälningsdag är 21/11 och senaste betalningsdag är 28/11