Datakurser

SPF Seniorerna Söder har för närvarande inga egna kurser i datakunskap. Däremot finns möjlighet att delta i SeniorNets program.

SeniorNet Norrköping är en dataförening för Dig som är 55+. Vår ambition är att ge seniorer kunskap om hur den digitala (datoriserade) världen påverkar vår vardag, genom att hålla anpassade kurser och föreläsningar. Vi erbjuder datakurser, såväl för nybörjare, som för dig som kan grunderna och vill lära dig lite mera eller något helt nytt.

Kurslokaler
Våra kurslokaler finns i studiehemmet Hemgården, Saltängsgatan 7, vån 2 (hiss)

Vi behöver flera aktiva i föreningens verksamhet.
Du är välkommen att hjälpa till som kursledare, handledare, föreläsare, värd, IT-support eller kanske skulle du vilja arbeta med vår hemsida. Hör av dig via e-post sekreterare@seniorit.se och berätta vad du önskar bidra med. Du behövs.

IT Support
Som medlem har du fortfarande tillgång till vår IT-support.
Många problem kan lösas via telefon, e-post och fjärrhjälp. Hör av dig till oss och berätta om dina problem så skall vi försöka hjälpa dig.
Mejla i första hand till: kassor@seniorit.se eller sekreterare@seniorit.se eller ring Mobil Nr 0768–39 12 32 (Björn, kassör) eller 0703-57 12 71 (Kerstin, sekreterare).

.....................................................................
Samarbetspartner: