Tidigare

Våren 2024

Onsdag den 24 januari. “För kärlekens skull”. Lena Robèrt sjunger egna och andras visor och en och annan schlager. De flesta låtar som skrivits har kärlek eller bristen på kärlek som tema. Visst är det väl så att det är det enda vi vill ha! Eller? Underhållning och fika 80 kr.

Hösten 2023

Tisdag 12 december.

Nu har vi kommit fram till avslutningen av hösten och då avslutar vi ju naturligtvis med Lucia från Alfred Dalinskolans musiklinje som sjunger våra vackra luciasånger. Till kaffet sjunger vi julsånger tillsammans med Sune Magnusson som spelar. Underhållning och fika 80: -.

Onsdag 22 november
Kärlek och dramatik under 2: a världskriget. Jan-Olof Nilsson berättar om bl. a. 300 utländska flygplan som nödlandade eller kraschade i Sverige, däribland 1300 amerikanska flygare.
Jan-Olof tar oss med till beredskapsårens dagar då vi drack kaffesump, handlade på kupong och lyssnade på Glenn Miller. Underhållning och fika 80: -.

Onsdag 25 oktober
Seniorshoppen. Mannekänguppvisning med nya höstmodet. Tillfälle att prova och handla. Fika 60: -.

Onsdag 20 september (OBS! Detta möte är inte Equmeniakyrkan)
Lunch på Ida skola. Trerätters meny 175: - per person. Vi försöker samåka.
Samling 11.30 utanför biblioteket, Huskvarna.

Onsdag 23 augusti
Herr och fru hackspett. Beppe och Marita Viström, från Skaraborg. “Gamla goda Låtar “. Underhållning och fika 80: -.

Onsdag 21 juni kl. 15.00.
Tyvärr tog de inte emot någon bokning på Rommelsjö!
Därför har vi valt det nyöppnade cafét i Stadsparken,  Huskvarna.
Där kunde vi boka!
Onsdagen den 21 juni klockan 15.00 träffas vi där.
Pris: kaffe, rabarberpaj och grädde 85:- .

Swish / kontant betalning direkt till cafeterian!

Onsdag 24 maj kl. 15.00. Equmeniakyrkan (mitt emot Union)
Brottsofferjouren i Jönköping presenterar sig. Ger stöd för den som utsätts förbrott. Hjälp med handläggning, myndighetskontakt och mycket annat.

Onsdag 26 april kl. 15.00. Equmeniakyrkan (mitt emot Union)
Artros - ledvärk drabbar var 4:e äldre person i Sverige. Läkare/sjukgymnast Anna Darelid från Rosenhälsan i Huskvarna informerar om symptom och behandling.

Onsdag 8 mars kl. 15.00. Equmeniakyrkan (mitt emot Union)
Diabetes - en folksjukdom allt fler drabbas av. Läkare Frida Jarl och psykolog Victor Felden Bloremor från Rosenhälsan i Huskvarna föreläser och ger tips och råd.

Onsdag 22 mars kl. 15.00. Equmeniakyrkan (mitt emot Union)
Dags att visa upp vårmodet 2023! Seniorshopen visar kläder för stilsäkra seniorer. Möjlighet att prova och köpa kläder. Mannekänguppvisning med föreningens medlemmar.

Onsdag 15 februari kl. 15.00. Equmeniakyrkan (mitt emot Union)
Årsmötesförhandlingar. Parentation. Musik av Erik Fröjmark. Därefter kort underhållning med Sune Magnusson.

Onsdag 25 januari kl. 15.00. Equmeniakyrkan (mitt emot Union)
Dagens underhållare är Peder Sveder från Tidaholm med sin enmanshow.
Allsång och Doobidoo med textramsor. Alla får vara med och gissa! Många härliga västgöta historier.