Mona G på G i SPF

Stormvarning inför SPF-start med regntunga skyar!
Inget oväder kunde stoppa de drygt 80 pensionärerna från
SPF Bor-Rydaholm att komma till höstens första månadsträff
den 7 aug. i sockenstugan Rydaholm. Folket stormade in för att hitta en plats vid de dukade borden innan Christer J. från grupp 3 hälsade alla välkomna till dagens samling.
Ordföranden Leif N. tog fram dragspelet och de två standard-sångerna i SPF sjöngs med stormstyrka innan klubban kom fram och fastslog dagens beslut i en rasande fart. Det var inte så många ärenden så här i början av säsongen, men lite info om vad som hänt sen förra träffen fick vi: Bengt E. talade om ett intensivt arbete i både SPF-distrikt och i kommunen för att säkra att pensionärerna inte glöms bort. Britt-Marie M. önskade mer aktivering av användning av friskvårdkorten så föreningen har chans till prispengar. Under juli hade vi två dagsutflykter: Den 19 gick färden med buss till Göta kanal och med båt på kanalen med 25 från vår förening, som Karl-Magnus S. samordnade med Värnamo SPF bl.a. En kanonresa. Den 24 åkte vi 39 med bil till Öhrs cafe och åt räkmackor som smakade bra när vi väl hittade dom.
Så till dagens underhållare Mona G från Växjö. Hon tog med oss till härliga gamla och nyare danslåtar: bl.a. ”Tunna skivor av dej” och ”Är det konstigt att man längtar bort nån gång”, som lockade fram gamla minnen och bidrog till många applåder.
Det var en lyckad eftermiddag som slutade med lottdragning och Tack till grupp 3 som ordnat detta så bra och Mona fick ett fat med diverse ätbara delikatesser…/
Skribent Arvid