Om föreningen

Välkommen i gemenskapen!

VI VILL LEVA UPP TILL DINA FÖRVÄNTNINGAR!
Hos oss vill vi, att du ska uppleva glädje, gemenskap och ett innehållsrikt program med intressanta aktiviteter och upplevelser. I vår förening möts du av öppenhet och våra grupp-funktionärer jobbar för att du skall trivas hos oss. Vi hoppas, att du skall finna våra aktiviteter och verksamheter intressanta.
Vad roligt att du vill bli medlem i SPF Seniorerna.
Vi finns över hela Sverige med närmare 750 lokala föreningar. Föreningarna är hjärtat i vår verksamhet och anordnar en mängd olika aktiviteter. SPF Seniorerna har också en viktig roll som seniorers röst i samhället och jobbar för att förbättra seniorers villkor. Ju fler vi är, desto större inflytande får vi.

SPF i Bor-Rydaholm-Horda-Gällaryd-Voxtorp-Tånnö  välkomnar nya medlemmar till vår förening och vårt utbud av möten och aktiviteter.
Du avgör själv hur aktiv du vill vara i föreningen, och om du vill delta i aktiviteter eller enbart stödja vårt arbete och dra nytta av medlemsförmåner.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
5 starka skäl att gå med i SPF Seniorerna:

🎶Ett enkelt sätt att träffa nya och gamla vänner

🎶 Delta i aktiviteter, kurser och resor

🎶 Stödja arbetet för seniorernas villkor i samhället

🎶 Dra nytta av centrala och lokala medlemsförmåner

🎶 9 nummer av medlemstidningen Senioren (värde 441 kr/år)SPF

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Bilden ovan är ett exempel från våra månads-träffar:
Vid en månadsträff hade vi besök av Rydaholms församlings nya Ungdomsledare. De gav oss ett spännande och trevligt föredrag om deras utbildning på Folkhögskolan i Oskarshamn och som innefattar  ekumeni-båten Shalom.