Om föreningen

Vi försöker påverka Pensionärspolitiska frågor

Vi försöker påverka Pensionärspolitiska frågor!

SPF Seniorerna – för äldres inflytande, valfrihet
och livskvalitet
Gör som 265 000 andra seniorer över hela Sverige – gå med i SPF Seniorerna. Vi arbetar för att du ska ha det bra på äldre dagar. Inte minst vill vi att du ska ha det roligt och trivas i vår gemenskap.
SPF Seniorerna driver framgångsrikt frågor om äldres ekonomi och hälsa. Vi lyfter frågor om vård, omsorg och boende. Vi driver vårt påverkansarbete såväl lokalt och regionalt som på regeringsnivå. Vi träffar ministrar, kommun- och landstingspolitiker och framför våra ståndpunkter.

Opinion
SPF Seniorerna bildar opinion, skapar debatt och sprider kunskap. Några frågor som vi driver är sänkt skatt för pensionärer, översyn av pensionssystemet och en äldreomsorg där individen sätts i centrum. Vi motarbetar ålderism och verkar för att utskrivningen av läkemedel till äldre ifrågasätts och ses över.
I Östersund har vi agerat bl a i parkeringsfrågor, gatubelysning, lägre priser för seniorernas bussresor mm.

Trevligt umgänge.
Hos oss kan du umgås och utöva olika favoritaktiviteter som exempelvis boule, bowling, frågesport och schack. Det arrangeras resor både i närområdet och till Trondheim. Du kan lyssna på föredrag, gå på studiebesök och delta i studiecirklar och spännande evenemang.

Förmåner.
Som medlem i SPF Seniorerna får du en rad förmåner och vi arbetar löpande med att träffa nya avtal med olika samarbetspartners, så att du alltid ska få medlemsnytta när den är som bäst. Du kan också teckna livförsäkring utan hälsoprövning.

Senioren - prisbelönt livsstilsmagasin för seniorer – ingår givetvis också i medlemskapet. Om du gör en intresseanmälan får du tidningen utan kostnad under de tre månader anmälan gäller.

SPF Seniorerna är organisationen och nätverket för dig som är intresserad av allt mellan himmel och jord. Bli medlem idag, här finns möjligheterna! Medlemsavgiften är 250 kronor för hela året. Bankgiro 505-1743
Varmt välkommen!
Per Söderberg
Ordförande i SPF Seniorerna Östersund