Årsmöte 28 feb 2020

• Kanske fika?
  • Blomster
  • Olle underhåller
  • Tolkarna som hänger med.
  • Ulla och Lars
  • Lyssnade medlemmar
  • Gunn Andersson
  • Sven tackar Marianne och Sture
  • Extra mycket tack.
  • Kanske fika?
  • Blomster
  • Olle underhåller
  • Tolkarna som hänger med.

Årsmöte den 28  02  2020

Ett 50-tal medlemmar kom, trots eftermiddagens soliga väder, till Ätrasalen för att delta på årsmötet.
Ordförande Sven Johansson hälsade välkommen och öppnade mötet.         Parentation hölls över de medlemmar som avlidet under året och
Gun Andersson läste en dikt och tände ett ljus.

Lars Rylander valdes till ordförande för årsmötet och Ulla Rickardsson valdes till sekreterare. Lars lotsade oss igenom alla de punkter som ett korrekt årsmöte skall innehålla.

Efter årsmötet avtackade Sven Johansson avgående styrelsemedlemmar Marianne Karlsson och Sture Svengren med blomster.

Därefter var det tid för lite trevligheter. På plats för att hjälpa oss med detta var Olle Nordahl. Han lyckades som vanligt med limerickar och skämt att skapa en stämning som blygsamt kan sammanfattas som succé.

När vi hämtat oss från skratten och maggymnastiken som Olle utsatte oss för, smakade det bra med kaffe och semla.                                                                         Nu kan man kanske tro att det mesta är nämnt.
Men inte ett ord är skrivet om de två fantastiska hörseltolkar som satte text till allt som sades, så bra att poängen i Olles skämt nådde fram till alla.

/såg