45-års jubileum i Solbacken

Förväntansfulla seniorer tog plats i Solbacken, där alla "45-åringar" hälsades välkomna och en skål utbringades. Helene berättade att det var 45 år och två dagar sedan föreningen bildades på initiativ av Patrik Johansson, där föreningen Goda Vänner från Halmstad med Greger Berg, var inbjuden som hjälp att starta föreningen. Årsavgiften var 20 kronor, och första ordföranden hette Gösta Anjefors. Föreningen blev aktiv med en gång, det arrangerades månadsmöten, promenad-grupper och diverse sammankomster. Resor gjordes både i Sverige och utomlands, bland annat en resa till Kina, där man besökte förre ordföranden Henry Svenssons barnbarn. Vidare besöktes Kinesiska muren och terrakottaarmén. Patrik Johanssons dotter Maria Carlsson var sedermera också ordförande, och en intervju om föreningen gjordes med henne, då hon med sina 97 år, inte kunde närvara vid jubiléet.
Anders & Kristian underhöll med medryckande musik, så stämningen var på topp hela kvällen. Fantastiskt god mat serverades från Fyrkanten i Vallberga, och till kaffet serverades fina bakelser.