2024-01-20 70-årsfirande

Drygt 50 personer kom till vårt firande av föreningens 70 år.
Mingel började med snittar och bubbel. Bilder från verksamheten sedan 2014 rullade på tv-skärmen. Efter en stund bjöds deltagarna in till stora salen där ordförande Berit hälsade gästerna välkomna. Hon höll en redogörelse för de 70 åren som gått och hur föreningen utvecklats. Egentligen var det förra året som vi blev 70, men firandet gjordes nu.
Därpå fick man hämta lax, potatis, citronsås och bönor på sin tallrik, olika drycker fanns på borden.
Så småningom var det dags för Peje och BO att spela Taube och där vi sjöng med i låtarna. Mycket bra och uppskattat. De avslutade med ett extranummer med irländsk musik.
Kaffe med Gustinatårta och flera tacktal för festen. Hallandsdistriktets ordförande Åke Persson tackade och gav en gratifikation, vår mentor från distriktet Anita Arvidsson tackade, PRO Rolftorps Kenneth Bellmyr och fru Asta gjorde samma och hade en present med. Vår medlem Ann-Marie tackade styrelsen för festen. Många vänliga ord som värmde styrelsemedlemmarna.
Foto: CSnäll och S-E Öberg och ett par från medlemmar.